Tudatosság

- Tudatosság a hétköznapokban - Valami történik veled? Valami van? Minden más?

Friss topikok

  • _bala_: Minden hétre várható egy kis szösszenet... :) Remélem hasznotokra válik. (2008.09.23. 08:30) Első lépés

Linkek

lesznek...

Első lépés

2008.09.04. 20:07 | _bala_ | 7 komment

Az egyik alapvető gátja a kiteljesedésünknek, hogy különbséget teszünk Igazság és Igazság között. Képzeld el, hogy mész az utcán, és odalép eléd egy koszos és büdös koldus, és mond neked valamit. Ha ugyanazokat a mondatokat a mestered/tanítód/gurud/papod mondaná, akkor elgondolkodnál rajta, meditálnál/imádkoznál rajta… Azaz különbséget szoktunk tenni a csomagolás alapján a dolgokról, és lemaradunk a lényegről. Persze ez egy extrém példa, hiszen valóban nem valószínű, hogy egy hajléktalan fogja neked megmondani a tutit (pedig de), szóval álljon itt van néhány élő eset:
Adminisztrátor vagyok egy gyógyítással foglalkozó levelező listán, ahová is fel akart iratkozni egy már régóta az ezoterikus utat járó hölgy, de mást kért meg, hogy írjam fel a listára. Persze én már gyanítottam néhány dolgot, írtam a hölgynek, hogy ha valamit szeretne, akkor tegyen érte már saját maga. Erre közölte, hogy köszöni szépen, nem kér a tanításból, van neki mestere.
Másik eset, amikor nekem koppintottak a fejemre: bababútor vásárlás után vártuk a feleségemmel az árukiadóban a szekrényt, és akkor én már láttam, hogy az autónk mellett már vagy fél órája két gengszter-szerű alak álldogál, cigiztek, meg úgy általában gengszterkedtek. Már ott voltam, hogy szólok neki, hogy odébb tegyék a halaszthatatlan álldogállni valójukat, amikor is toltam oda a nagy doboz bútort, mire az egyik rosszarc felpattant, és felajánlotta a segítségét, és tízszer gyorsabban beoperáltuk a bútort az autóba.
Tehát, mennyi mindenről maradunk le, csak azért mert a hozzánk érkező inger formáját nem fogadjuk be, valami gátat állítunk magunk elé, ezzel korlátozva a világunk teljességét. Az utóbbi eset után fogtam a fejem, hogy hogyan lehettem ilyen bolond, hogy megint ítélkeztem különböző sémák és sztereotípiák alapján.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatossag.blog.hu/api/trackback/id/tr61648721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.15. 14:10:05

Kíváncsi vagyok miket fogsz írogatni, a téma engem is érdekel. Eddig jól alakul :)

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.09.15. 14:11:43

Valami bibi van az RSSeddel, nincs benne semmi.

_bala_ 2008.09.15. 14:12:27

Húúúú. Köszi :)
Van egy olvasóm! :) Még nem akartam megkezdeni a blogom terjesztését, de ez most adott egy löketet
Fogok írni - ne aggódj. :)
Sokat.

santax 2008.09.22. 15:43:47

Kezd érdekelni a dolog... hátha tudatosabb leszek...

_bala_ 2008.09.23. 08:30:49

Minden hétre várható egy kis szösszenet... :) Remélem hasznotokra válik.
süti beállítások módosítása